اخبار

گنجینه های تاریخی، گردنبند طلا هخامنشی

گنجینه های تاریخی، گردنبند طلا هخامنشی

گنجینه های تاریخی، گردنبند طلا هخامنشی

طلا پیش رو متعلق به دوره هخامنشی و 2600 سال پیش است. طول این گردنبند 85.9 سانتی متر بوده و تماما از طلای خالص ساخته شده است.

امروزه این گردنبند طلا در گالری 405 موزه متروپولیتن در شهر نیویورک نگهداری می شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

گنجینه های تاریخی، گردنبند طلا هخامنشی

اطلاعات کلی درباره گردنبند طلا هخامنشی:

دوره تاریخی: هخامنشی (2600 سال پیش)

زمان ساخت: قرن ششم تا چهارم پیش از میلاد مسیح

جنس: طلا

ابعاد: طول 85.9 سانتی متر

محل کشف: منطقه شوش و پاسارگارد، ایران

محل نگهداری: موزه متروپولیتن، نیویورک

همراه این گردنبند، گوشواره زرینی در منطقه پاسارگاد و شوش یافت شده که در آن تصاویری از اهورامزدا به همراه دو بال دیده می شود. این گوشواره شکلی حجره حجره دارد.

ویژگی های ظاهری:

این گردنبند طلا که مملو از تصاویر نمادین است، با عناصر هخامنشی ساخته شده است. در وسط این گردنبند تصویری از سر خدای «بس»، خدای مصریان باستان به چشم می خورد. بس در میان مصریان با عنوان ایزد زناشویی شناخته می شود که اغلب به هنگام تولد بچه ظاهر می شود، اما چون ایزد زناشویی ست اساسا نقشی محافظ برای بانوان خانه و امور خانه داری و کودکان داشته است. شمایل خدای بس در اطراف با پلاک هایی احاطه می شود که بر آن ها نقوشی از سوارکاران شکل بسته است. گردنبند در انتها به نگاره ای از گل نیلوفر آبی می رسد.

زیورآلات دوره هخامنشی اشکال و طرح های متفاوت و گوناگونی داشتند که همگی آن ها تنها به بانوان مربوط نمی شدند و بخشی از آن جواهرات مورد استفاده مردان و افراد عالی رتبه سیاسی بود که با توجه به طرح و اشکال روی آن ها می شود کارکردشان را تشخیص داد.

منبع: کارناوال

شرکت فلزیاب پیشرو ارائه دهنده دستگاه های فلزیاب و فلزیاب دست ساز: 09903784988

افزودن دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

*

code

فلزیاب

اولین استفاده از فلزیاب ها در فرانسه که به اکتشافات باستان شناسی منجر شد، در سال 1958 رخ داد: افرادی که در شهر گریینوورت لیس هاورن کورت زندگی می کردند که از بمب های جنگ جهانی اول به دنبال مس بودند با گنجینه نقره ای رومی یافتند. قانون فرانسه بر روی تشخیص فلز مبهم است، زیرا تنها به هدف دنبال شده توسط کاربر از یک فلزیاب اشاره دارد. اولین قانون برای تنظیم استفاده از فلزیاب قانون 89-900 از 18 دسامبر 1989 بود. این آخرین بدون تغییر در ماده L 542-1 کد میراث، که بیان می کند “هیچ شخص ممکن نیست با استفاده از تجهیزات برای تشخیص اشیاء فلزی، برای اهداف تحقیقاتی و آثار تاریخی، تاریخ، هنر و باستان شناسی، بدون داشتن مجوز اداری که براساس معیار متقاضی و ماهیت و روش تحقیق صادر شده است، استفاده شود.

فلزیاب پیشرو