فلزیاب او کی ام

دستگاه فلزیاب تصویری EXP4000

دستگاه فلزیاب تصویری EXP4000
دستگاه فلزیاب تصویری EXP4000

دستگاه فلزیاب تصویری EXP4000

ساده بي نظير در جهان ساخته شده مختص گنج يابي (Treasure Detector)سادگي و قدرت بالاي اين دستگاه چه براي افراد مبتدي و چه افراد بسيار حرفه اي آن را در رتبه بهترين دستگاه براي جستجوي دفينه قرار داده است.

فلزیاب تصویری

داراي تشخيص اتوماتيک آنتن جي پي آر به اين منظور که آنتن اوريجينال وساخت خود شرکت اوکي ام به آن وصل شده باشد تا هم از آسيب به خود دستگاه جلوگيري شود و هم اينکه دستگاه بهترين کارايي را داشته باشد .

داراي قدرت نفوذ بالا در زمين که تا 25 متر در زمين نفوذ ميکند و هر گونه دفينه ،تونل خاک به هم خورده و لايه هاي سنگ و ساروج را بر روي صفحه مانيتور خود آشکار مي سازد . از انجايي که مانيتور ان به دستگاه وصل است و هر اسکني روي صفحه مانيتور ان ظاهر ميشود و تا ده اسکن (به مساحت دلخواه )را ميتوانيد در حافظه داخلي آن ذخيره کنيد.

ابتدا ميتوان از زمين مورد نظرچندين اسکن گرفت و بعد در زمان مقتضي آنها را براي بررسي بيشتر به کامپيوتر منتقل کرد.بخش تفکيک (Discrimination ) حدودا مثل اسکن زنده عمل کرده و سرعت و قدرت کار را بالا مي برد وميتواند در تاييد نتايج اسکن اصلي بسيار مفيد باشد .اين دستگاه بهترين گنج ياب موجود در جهان مي باشد .چون هم کار با آن ساده است و هم اينکه حمل و نقل آن راحت است و هم اينکه بيشترين قدرت را بين دستگاه هاي موجود در جهان داراست .

قدرت نفوذ تا25متر آن و حذف مواد معدني خاک و ديگر ناخالصي هاي سطحي اي اکس پي 4000 را به يکي از بهترين دستگاه هاي گنج يابي در جهان تبديل کرده است .کشف هاي بسيار زيادي که با اين دستگاه در سراسر جهان از فليپين و مکزيک گرفته تا عربستان سعودي ولبنان وسوريه صورت گرفته است نشان از قدرت و کارايي دستگاه است تفكيك آن بسيار قوي است و ميتواند فلزات گرانبها را از فلزات بي ارزش تشخيص بدهد .اگر اين دستگاه را با Super Sensor به كار ببريد ميتوانيد از تفكيك آن تا عمق 25 متر بهره ببريد كه در بين دستگاه هاي موجود مزيت منحصر به فردي مي باشد.

وسايلي که ميتوانيد با هم يا جداگانه به دستگاه اي اکس پي4000 خود اضافه کرده و کارايي آن را براي اهداف خاص خود بالا ببريد از اين قرار است:

آنتن 25 سانتي متري :آين آنتن بهترين انتخاب براي پيدا کردن اهداف کوچک تا عمق 25 متر مي باشد .علاوه بر آن براي گرفتن يک اسکن دقيق و کامل دو طرف پروب بايد يک فاصله از زمين داشته باشند .به اين معني که اگر يک طرف پروب با زمين 15 سانتي متر فاصله داشته باشد و طرف ديگر 5 سانتي متر اسکن دقيقي نميتوان انتظار داشت .به همين خاطر آنتن 25 سانتي متري مناسب ترين آنتن براي کار در مناطق صعب العبور , کوهستاني , جنگلي و… مي باشد .چون به خاطر کوچک بودن آن کنترل فاصله از زمين دو طرف آن هم بسيار راحت تر است.

آنتن 50 سانتي متري ,75 و 100 سانتي متري :از لحاظ کارايي اين سه آنتن همان کارايي آنتن 25 سانتي متري را دارند و تا همان 25 متر نفوذ مي کنند واندازه آنها تاثيري در عمق نفوذ آنها ندارند .براي زمين هاي مسطح و صاف بهترين انتخاب آنتن 75 و 100 سانتي متري هستند چون سطح بزرگي را ميتوان در يک مدت کوتاه اسکن کرد .به عنوان مثال مسافتي را که در يک رفت و برگشت آنتن 100 سانتي متري ميتوان اسکن کرد با يک پروب 25 سانتي متري 4 بار بايد اسکن کرد تا آن سطح اسکن را پوشش بدهيم .اما اگر زمين شما مسطح نيست و امکان حفظ فاصله يکسان دو طرف پروب نيست استفاده از آنها توصيه نميشود و بهتر است که از سوپر سنسور يا آنتن 25 سانتي متري استفاده کنيد .مناسب ترين سنسور براي اي اکس پي 4000 همين آنتن است و سيستم بيسيک و گلد با اين انتن ارائه ميشود.

سيستم دي دي وي يا سيستم فلزياب: بهترين وسیله براي تفکيک فلزات و حذف فلزات بي ارزش تا عمق دو متر مي باشد .با ولومي که روي دستگاه است ميتوان آن را تنظيم کرد که دنبال چه فلزي بگردد .مثلا ميتوانيد آن را روي آلومنيوم يا طلا يا نقره تنظيم کنيد و دستگاه فقط آن فلز را پيدا ميکند .از آنجا که اکثر ناخالصي ها و آلودگي ها از سطح زمين تا عمق يک متري مي باشند ميتوانيد براي حذف اين ناخالصي ها استفاده کنيد و همان فلز انتخاب شده (مخصوصا طلا) را پيدا ميکند .اين سيستم با دادن سيگنال صوتي و علاوه بر آن با نشان دادن نمودار روي مانيتور يا عينک پيدا شدن هدف را مشخص ميکند .تونل سنسور :اين يکي از پروب هاي عمودي دستگاه است که به همين صورت عمودي هم استفاده ميشود . همان طور که از اسم آن مشخص است براي پيدا کردن تونل ,حفره , اتاقک مخفي به کار ميرود .خيلي از وقتها هدف در عمق بسيار بالا قرار گرفته و يک تونل يا مسير مخفي براي رسيدن به آن ايجاد شده است .پيدا کردن اين مسير مخفي به معناي رسيدن به دفينه مي باشد .به همين خاطر در اين شرايط تونل سنسور با قدرت بالاي آن در يافتن حفره ها و محل هاي خالي بسيار مفيد و مورد استفاده است .اندازه اين سنسور 50 سانتي متر است.

سوپر سنسور :يکي از مفيد ترين و قوي ترين سنسور ها براي تمام دستگاه ها مي باشد . اين وسيله عمق و کيفيت تصوير(رزولوشن) را بالا مي برد و حداقل تا 5 برابر کيفيت تصوير را بهتر ميکند و عمق دستگاه را تا 25 متر وبيشتر افزايش ميدهد . سيگنال هاي اضافي و پارازيت هاي خطا را هم حذف ميکند و تصويري با وضوح بالا و تقريبا بدون خطا نشان ميدهد .در اي اکس پي 4000 يکي از مفيد ترين قطعات جانبي است که به خاطر استفاده بالا و زياد آن به همه خريداران توصيه ميشود که آن را به همراه دستگاه خود خريداري کنند .با وصل آن به دستگاه بخش تفکيک دستگاه را فعال ميکند و اين بخش تا 25 متر در زمين نفوذ ميکند و تا همان عمق نفوذ تفکيک خوبي بين فلزات آهني و غير آهني انجام ميدهد و شما بلافاصله ميتوانيد بفهميد که در زير سوپر سنسور شما حفره يا فلز با ارزش يا فلز بي ارزش قرار دارد .چون سوپر سنسور سيگنال هاي خطا را حذف ميکند استفاده از آن در نقاط ناهموار و سنگلاخ توصيه ميشود .در سري اکس پي ها از سوپر سنسور ميتوان در بخش مگنتومتر , تفکيک و اسکن زمين استفاده کرد .طول اين سنسور يک متر است و به صورت عمودي استفاده ميشود.

ترمو اسکن:سنسور حرارتي و به عبارت بهتر ردياب حرارتي و ليزري سري اکس پي اين ردياب يا سنسور را ميتوان به طور مستقل و( بهترين حالت آن که استفاده) با دستگاه هاي اکس پي مي باشد به کار برد .اگر با سري اکس پي ها به کار برود بهترين نتيجه را خواهد داشت و تنها ردياب حرارتي جهان است که تصويري هم مي باشد .اين ردياب به طور ايده ال براي پيدا کردن اطاقک , تونل ودفينه هاي بزرگ به کار ميرود .چون دماي حفره و دفينه بزرگ با دماي اطراف آن تفاوت دارد و چون اين دستگاه حساسيت بالايي در تشخيص تفاوت دماي دو نقطه دارد سريع ان موضوع را تشخيص داده و هم در عقربه پشت دستگاه نشان ميدهد و هم روي صفحه کامپيوتراين تفاوت دما را تصوير ميکند.

افزودن دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

*

code

فلزیاب

اولین استفاده از فلزیاب ها در فرانسه که به اکتشافات باستان شناسی منجر شد، در سال 1958 رخ داد: افرادی که در شهر گریینوورت لیس هاورن کورت زندگی می کردند که از بمب های جنگ جهانی اول به دنبال مس بودند با گنجینه نقره ای رومی یافتند. قانون فرانسه بر روی تشخیص فلز مبهم است، زیرا تنها به هدف دنبال شده توسط کاربر از یک فلزیاب اشاره دارد. اولین قانون برای تنظیم استفاده از فلزیاب قانون 89-900 از 18 دسامبر 1989 بود. این آخرین بدون تغییر در ماده L 542-1 کد میراث، که بیان می کند “هیچ شخص ممکن نیست با استفاده از تجهیزات برای تشخیص اشیاء فلزی، برای اهداف تحقیقاتی و آثار تاریخی، تاریخ، هنر و باستان شناسی، بدون داشتن مجوز اداری که براساس معیار متقاضی و ماهیت و روش تحقیق صادر شده است، استفاده شود.

فلزیاب پیشرو